Panel na temu „Žensko preduzetništvo u muzičkoj industriji“ sa posebnim osvrtom na „Rok kamp za devojčice“ bio je prilika da se istakne značaj ženskog liderstva i preduzetništva u okviru muzičke industrije. Diskusija je osvetlila kako inicijative poput Rok kampa ne samo da podstiču inkluziju i raznolikost već su i esencijalni za razvoj i osnaživanje budućih generacija žena u muzici. Razmatrano je kako ovi projekti pomažu u borbi protiv stereotipa i otvaranju novih prilika za žene u svim aspektima muzičke industrije.
Govornice su podelile svoje lične perspektive i iskustva, ističući ključne faktore koji doprinose uspehu žena u ovoj oblasti:
Iva Lorens je naglasila važnost mentorske podrške i pozitivnog obrazovanja. Deljenjem svoje priče o tome kako su joj mentorstvo i podrška pomogli da se razvija i napreduje, Lorens je ukazala na to koliko je važno imati ljude koji veruju u vas i vaše sposobnosti. Njena priča ilustruje kako pozitivna afirmacija i mentorstvo mogu biti ključni za izgradnju samopouzdanja i određivanje pravca u karijeri.
Jelena Božić i Katarina Mitić Minić su se fokusirale na značaj neformalnog obrazovanja i zajedničke podrške. Razgovarale su o tome kako programi poput Rok kampa za devojčice mogu imati dalekosežan uticaj na samopouzdanje, ohrabrenje i pružanje prilika za razvoj znanja i veština, što je od vitalnog značaja za žene koje teže da naprave svoj put u muzičkoj industriji.
Svetlana Ceca Đolović je istakla ključnu ulogu strasti i posvećenosti u muzičkoj karijeri. Ona veruje da je važno neprestano motivisati mlade, naročito devojke, da razvijaju i održavaju strast prema muzici, što može biti presudno za njihov dugoročni uspeh. Đolović smatra da otvorenost prema novim idejama i pružanje prilika mladim muzičarima može znatno uticati na njihov profesionalni razvoj i otvaranje novih puteva u muzičkoj industriji.
Jedan od ključnih momenata diskusije bio je kada je Katarina Mitić Minić istakla značaj decentralizacije muzičkih inicijativa kao što je „Rok kamp za devojčice“. Mitić Minić je objasnila kako centralizacija ovakvih projekata u većim gradovima poput Beograda ograničava pristup i mogućnosti za devojčice i žene u manjim zajednicama. Ona je naglasila kako je presudno širiti ovakve projekte na različite delove zemlje, čime se omogućava širi pristup muzičkom obrazovanju i prilikama za devojčice bez obzira na njihovu geografsku lokaciju. Decentralizacija nije samo o pružanju prilika; to je o izgradnji zajednica koje podržavaju razvoj muzičkih talenata širom zemlje, promovišući inkluzivnost i raznolikost u svim aspektima muzičke industrije. Razvoj projekata u različitim gradovima i opštinama ne samo da pruža prilike za učenje i razvoj mladih muzičara već takođe doprinosi kulturnom bogatstvu i raznolikosti, omogućavajući razmenu iskustava i znanja između različitih muzičkih scena.
Kroz ovu sesiju jasno je da kontinuirani rad na promociji ženskog liderstva i preduzetništva u muzičkoj industriji predstavlja ključan korak ka ostvarenju jednakih prilika za sve. Razmena iskustava i strategija, kao i jačanje zajednice kroz projekte poput „Rok kampa za devojčice“, ključni su za stvaranje novih puteva za buduće generacije žena u muzici, omogućavajući im da prevaziđu postojeće stereotipe i otvore nove prilike za sve u industriji.